Klacht over schade
  • Beoordeling
  • Beoordeeld 4.7 Sterren
    4.7 / 5 (6 )
  • Uw beoordeling


Iedere vorm van schade is vervelend en wanneer u verzekerd bent kunt u uw verzekering hiervoor aanspreken. Bij, meestal grote, materiële schade er is vaak ook sprake van emotionele schade. Vooral dan is het belangrijk dat u gehoord wordt en is het bijzonder vervelend als dat niet het geval is waardoor bij u een klacht over uw schade ontstaat.

Er ontstaat een klacht over uw schade, wat nu?

Het is onprettig om mee te maken maar stel er ontstaat bij u een klacht over uw schade, wat moet u dan doen? Een klacht kan gaan over de hoogte van uw schadevergoeding, over de uitkeringstermijn van uw schadevergoeding, over de samenwerking met de verzekeraar en nog veel meer. Een klacht kan zeer uiteenlopend zijn maar u kunt zich behoorlijk machteloos voelen tegenover de verzekeraar. Toch zijn er een aantal stappen die u kunt ondernemen.

Schrijf een brief

Een brief schrijven is altijd een volgende stap nadat u uw klacht telefonisch heeft ge-uit. In de brief kunt u alles rustig op papier zetten en dan staat het ook ‘zwart op wit’. De verzekeraar heeft vervolgens de verplichting om binnen 6 weken te reageren op de inhoud van de brief.

Stap naar de KiFiD

De KiFiD is het klachteninstituut Financiële Dienstverlening. U kunt hier terecht binnen 3 maanden nadat de klacht is ontstaan.

Stap naar de rechter

Wij raden u aan deze stap pas te maken nadat u bij het KiFiD langs bent geweest. Wanneer u toch eerst naar de rechter stapt, kan de KiFiD u niet meer van dienst zijn.

Natuurlijk kunt u met dit alles ook worden bijgestaan door contra expertise. Wij raden u dan aan om, indien mogelijk, contra expertise al in te schakelen zodra de klacht over uw schade is ontstaan. U staat er dan niet alleen voor want wij behartigen uw belangen. Wij bieden u expertise op gebied van waterschade en expertise op gebied van brandschade. Daarnaast kunnen wij u deskundige hulp bieden bij inbraakschade en stormschade.