Problemen met uw verzekering? Wij helpen u graag!
Een probleem met de verzekering is helaas niets nieuws en doet zich meestal voor wanneer de gedupeerde het niet eens is over de dekking van de schade en de vergoeding ervan. Als een schade niet gedekt is, moet dit duidelijk vermeld staan in de polisvoorwaarden. Voor de vergoeding ligt dit anders. Hierbij wordt de schade door een schade-expert van uw verzekeraar geïnventariseerd. Dit is een nogal subjectief proces, vooral wanneer het uitgevoerd wordt door een schade-expert die voor de verzekeraar werkt.
Dit is onze hulp bij problemen met de verzekering
Onze hulp wordt ook wel contra-expertise genoemd. Wij komen langs om de schade nogmaals, maar dan onafhankelijk, vast te stellen. Met onze bevindingen gaan wij in gesprek met uw verzekeraar en komen daarbij op voor uw belangen.
Wij zijn een contra-expertisebureau dat helpt bij specifieke schade in en om het huis. Wij behandelen echter geen voertuigschade en kunnen u daar dus niet bij ondersteunen. Gaat het om een probleem met uw verzekering omtrent waterschade, brandschade of inbraakschade in en om uw huis? Dan helpen wij u graag verder.
Niet voor de verzekeraar, maar voor u
Het grote verschil met de expert die door de verzekeraar wordt gestuurd, is dat wij door u worden ingeschakeld. Wij werken dus in feite voor u. Echter, wij worden betaald door uw verzekeraar vanwege een wettelijke verplichting die zij hebben. Daarom kost onze hulp u als verzekerde niets. Wij staan voor u klaar als een onafhankelijke partij die opkomt voor uw belangen.
U hoeft er – ook wat betreft de kosten – dus niet alleen voor te staan. Laat u daarom door ons team van experts bijstaan en ontvang de vergoeding die bij uw schade past. Meld hier uw schade met ons online formulier of bel 088 – 888 5000.
Voor specifieke klachten: Kifid: Het klachteninstituut financiële dienstverlening.
Gaat uw probleem met de verzekering niet zozeer over de vergoeding van uw schade? Dan heeft u mogelijk een geschillencommissie, zoals het Kifid, nodig. U kunt daar uw klacht indienen, waarna de commissie het geschil zal behandelen.
Zijn Kifid-uitspraken bindend?
Het Kifid geeft een bindend advies, maar de wet staat de financiële dienstverlener toe hiervan af te wijken. Als de financiële dienstverlener dat doet, kan de klacht alsnog via de rechter worden behandeld. Heeft u een klacht over een financiële dienstverlener en wilt u deze indienen bij het Kifid? Controleer dan van tevoren of:
- de financiële dienstverlener is aangesloten bij het Kifid;
- de financiële dienstverlener zich wil onderwerpen aan het bindend advies van het Kifid.
Kifid-procedure
Het Kifid hanteert de volgende procedure bij klachten:
- Dien uw klacht eerst in bij de betreffende financiële dienstverlener. Deze moet namelijk de kans krijgen om uw klacht op te lossen. Lukt dit niet, dan kunt u naar stap 2. Let op: dit is alleen mogelijk als het om een bedrag van meer dan € 100 gaat en de klacht niet ouder is dan 3 maanden.
- Het Kifid brengt u in contact met de Ombudsman Financiële Dienstverlening, die binnen 8 weken probeert tot een passende oplossing te komen. Voor u als consument is dit gratis.
- Heeft stap 2 geen oplossing opgeleverd? Dan komt uw klacht bij de klachtencommissie van het Kifid. De klacht mag op dat moment niet in behandeling zijn bij de rechter en moet worden ingediend binnen 3 maanden na het bekend worden van het standpunt van de financiële dienstverlener. Voor de behandeling van de zaak wordt een bedrag van € 50 in rekening gebracht.
Heeft u hulp nodig bij het claimen van een schadevergoeding? Wij helpen u graag verder. Meld hier uw schade, zodat wij kunnen bekijken wat we voor u kunnen betekenen.