Leestijd: 5 minuten

Klacht over verzekeraar

Een klacht over de verzekeraar kan ontstaan wanneer u gaandeweg – of acuut – ontevreden raakt over de wijze waarop de verzekeraar met u omgaat. Dat is vervelend en daar moet ook een oplossing voor komen. U heeft dan de mogelijkheid om uw klacht in te dienen bij de klachtenafdeling van uw verzekeraar. Daarna kunt u ook een klacht over uw verzekeraar indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

Helpt dit niet, dan kunt u zich nog wenden tot de Tuchtraad Financiële Dienstverlening. Uw klacht wordt dan via het Kifid naar hen doorgestuurd. Tot slot is er nog een mogelijkheid om naar de rechter te stappen, maar dit kost altijd geld en tijd. Is het u dat allemaal waard?

Check of u recht heeft op onze kosteloze hulp.

Een pijl die naar beneden wijst: Bent u verzekerd?
Bent u verzekerd?

Doe de check, vrijblijvend en zonder verplichtingen.

Klacht over verzekeraar, zo ben je het voor.

Wij regelen het pas écht goed met uw verzekeraar.

  • Uw gevolgschade wordt onafhankelijk vastgesteld.

  • We gaan het gesprek aan met uw verzekeraar.

  • Zo zorgen we voor uw maximale schadevergoeding.

Google reviews

151 reviews op Google

Facebook reviews

52 reviews op Facebook

Ga ook voor een snelle beoordeling van uw situatie - voorkom dat uw schade wordt onderschat 📉 door uw verzekeraar en schakel onze contra-expert in 📈.

Leestijd: 5 minuten

Wees er op tijd bij vóórdat het een klacht over uw verzekeraar wordt

U kunt acties ondernemen om ervoor te zorgen dat het niet tot een klacht komt. Daarvoor gaan we even terug naar het begin. In eerste instantie raakt u ontevreden over iets. Dat kan bijvoorbeeld de communicatie zijn, het schaderapport of de uit te keren vergoeding. Dat zijn punten die vaak op te lossen zijn zonder de klachtenafdeling van uw verzekeraar, het Kifid of de Tuchtraad. Een contra-expert inschakelen – die u helpt met raad en daad omtrent uw schade – is dan een verstandige keuze.

Google review

“Een echte aanrader als je vastloopt met je verzekering!” – Nick V.

Dit doet onze contra-expert

Onze contra-expert bekijkt uw schade opnieuw en zorgt vervolgens voor een schadevaststelling. Er is een belangrijk verschil tussen de contra-expert en de schade-expert van uw verzekeraar. Onze contra-expert is namelijk onafhankelijk. Dat wil zeggen dat hij niet in dienst is van de verzekeraar. Dit belangrijke verschil kan veel invloed hebben op hoe er met u wordt omgegaan tijdens de schadeafhandeling. Zowel op het gebied van communicatie, de schadevaststelling als de uiteindelijke vergoeding. Dit alles zorgt ervoor dat het nooit tot een klacht komt over uw verzekeraar.

Loopt u vast met uw verzekeraar vanwege een schade?

Aan het laden ... Aan het laden ...

Uw onvrede opgelost krijgen zonder kosten, maar mét een goed resultaat

Het inschakelen van bijvoorbeeld een brandschade advocaat kost geld. Door onze contra-expert in de arm te nemen, kost het u niets om uw onvrede op te lossen. Verzekeraars zijn namelijk wettelijk verplicht om de kosten voor onze dienstverlening te declareren. Wij worden dus betaald door uw verzekeraar, maar wij zijn niet in dienst van uw verzekeraar. Als dat wel zo was, zou er sprake kunnen zijn van belangenverstrengeling, waardoor we gedupeerden niet goed genoeg kunnen helpen.

Meer informatie over waarom onze contra-expertise kosteloos is? Klik hier!

Google review

“Fijn geholpen en wat had ik het bij het goede eind dat het niet goed voelde bij de eerste expert” – Esther R.

Vaak is contra-expertise gewoon nodig

Helaas zien we dat mensen verschillend reageren wanneer een klacht over de verzekeraar begint te ontstaan. Velen voelen zich met de rug tegen de muur staan en accepteren alles wat de verzekeraar zegt. Sommige mensen weten simpelweg niet wat hun rechten zijn, andere slaan door naar de andere kant en kiezen voor hoge advocaatkosten. In heel veel gevallen had de hele verzekeringsklacht voorkomen kunnen worden door tijdige contra-expertise. De situatie was dan niet uit de hand gelopen.

U moet zélf de stap zetten

Wanneer u gebruik wilt maken van onze contra-expert, dient u ons zelf in te schakelen. De verzekeraar zal dit niet voor u doen. Wij zijn de derde partij in de kwestie en stellen uw belangen voorop. Een verzekeraar zal u daarom niet snel adviseren om een contra-expert in de arm te nemen. Doordat wij uw belangen vooropstellen, moeten zij in veruit de meeste gevallen een (aanzienlijk) hogere vergoeding betalen en ook nog eens de kosten voor onze diensten.

Schakel ons vandaag nog in en laat de kwestie geen verzekeringsklacht worden

Herkent u de situatie die wij geschetst hebben in deze tekst – en merkt u dat er een klacht aan het ontstaan is over uw verzekeraar op het gebied van communicatie of vergoeding? Wellicht kunnen wij u helpen voordat u allerlei andere grote stappen zet. Meld uw schade bij ons en wij bekijken graag wat wij voor u kunnen doen. Wij doen dat kosteloos; u ontvangt dus geen factuur.

  • Wat kost onze contra-expertise?

    Voor verzekerden zijn er géén kosten verbonden aan contra-expertise. In de wet is opgenomen dat de verzekeraar de redelijke kosten voor het vaststellen van de schade voor haar rekening dient te nemen. U ontvangt nóóit een factuur van ons. Wij rekenen ook geen voorrijkosten. Dus of u nu in Rotterdam woont of in Tilburg, dat maakt voor ons geen verschil. Lees hier meer over.

Google reviews

151 reviews op Google

Facebook reviews

52 reviews op Facebook

U hoeft er – ook wat betreft de kosten – dus niet alleen voor te staan. Laat u daarom door ons team van experts bijstaan en ontvang de vergoeding die bij uw schade past.

Inhoudsopgave

Gedaan waar jullie voor staan

"Gedaan waar jullie voor staan"

Jullie hebben gedaan waar jullie voor staan. De consument staat bij jullie op nummer 1. Bedankt voor de hulp en afhandeling van onze case!

Een tevreden klant

Utrecht

Vastgebeten in het dossier

"Vastgebeten in het dossier"

Een lekkage in de badkamer, welke overduidelijk niet onze fout kon zijn. Maar volgens de verzekering lag dit aan kitnaden, oftewel: niets vergoed. Schadeoplossing ingeschakeld en zij hebben zich helemaal vastgebeten in het dossier. Alle communicatie op zich genomen, duidelijk naar ons gecommuniceerd en zorg gedragen voor een juiste afwikkeling!

Een tevreden klant

Utrecht

Geen loze beloftes

"Geen loze beloftes"

Ik ben heel goed geholpen door Ardash. Hele vriendelijke en betrouwbare man die het niet mooier maakt dan het is! Geen loze beloftes en ook nog eens goed bereikbaar. Na zijn onderhandelingen is het schadebedrag boven verwachting uitgevallen!

Een tevreden klant

Zuid-Holland

Onrecht is recht gezet

"Onrecht is recht gezet"

Wij zijn blij dat we Schadeoplossing Nederland hebben ingeschakeld. Voor dit werden we maar aan het lijntje gehouden door bepaalde partijen. Toen we in contact met Schadeoplossing Nederland kwamen, is ons alles uit handen genomen en hebben ze het tot een goed einde weten te brengen. Wij zijn zeer tevreden met het eindresultaat!

Een tevreden klant

Zuid-Holland

Zeer goed geholpen

"Zeer goed geholpen"

Zeer goed geholpen door Schadeoplossing Nederland. Ik zou het zeker iedereen aanraden die vastloopt met zijn expert. Hij nam al het werk en de stress over. Zeer, zeer tevreden!

Een tevreden klant

Noord-Holland

Was deze informatie nuttig?

De Juiste Vergoeding?
Meld Hier Uw Schade

Met slechts een paar
vragen helpen wij u aan de
juiste vergoeding

Google review

“Uiteindelijk werd er een veel hoger bedrag uitgekeerd door de verzekering” – André R.

Wist u dit over contra-expertise? Het is kosteloos voor verzekerden. Bel onze contra-expert: 088 - 888 5000
Voor de juiste vergoeding uw schade bij ons melden.

“Onze onafhankelijke expert bekijkt uw brand- of waterschade en gaat vervolgens in gesprek met de expert van uw verzekeraar. Contra-expertise is kosteloos beschikbaar voor iedereen die een inboedel- of opstalverzekering heeft.”

  • Wij komen uw schade vaststellen

    Wij stellen de schade vast en dat doen we volledig onpartijdig. Wij gaan voor de juiste en eerlijke vergoeding.

  • Helemaal onafhankelijk

    Wij werken niet voor verzekeraars of aangesloten belangenorganisaties. Wij zijn écht onafhankelijk.

  • Onze klanten zijn tevreden klanten

    Tevreden klanten, daar worden wij vrolijk van! Heeft u de onafhankelijke reviews al gelezen?

  • U staat er niet meer alleen voor

    U staat niet alleen tegenover een grote verzekeraar. Wij hebben uw belangen voor ogen.

  • Goede hulp van begin tot eind

    Wij helpen u – van de schadevaststelling tot de coördinatie van het volledige schadeherstel – indien u dit wenst.