Wanneer uw schadeverzekering de schade niet goed oppakt
U heeft een schadeverzekering afgesloten om het risico op schade af te dekken. Daarbij gaat u ervan uit dat het daarmee allemaal prima geregeld is. Totdat u daadwerkelijk aanspraak moet maken op uw verzekering door schade. Dan blijkt het in de praktijk toch niet allemaal van een leien dakje te gaan. Heel vervelend, maar daar kunt u iets mee doen. U kunt hiervoor een contra-expert inschakelen.
Wat is een schadeverzekering
Een schadeverzekering heeft slechts één doel: het verzekeren van iets of iemand om zo een risico af te dekken. Als er dan iets gebeurt, staat daar een vergoeding tegenover. Wat die vergoeding precies wordt, is afhankelijk van de door u gekozen mogelijkheden van die schadeverzekering. Denk daarbij aan het eigen risico, het verzekerde bedrag, of aan een al dan niet uitgebreide dekking. Maar denk ook aan het inzicht van de schade-expert die bij u langskomt om de schade vast te stellen. Dit laatste kan van expert tot expert wel eens (te) veel verschillen.
Iets opgeven aan de verzekering
Wanneer u een schade meldt bij uw verzekeraar, wordt de schade eerst telefonisch met u besproken. Gaat het om een grotere schade, dan zal uw verzekeraar een schade-expert bij u langs sturen. Deze schade-expert komt de schade vaststellen en u ontvangt een vergoeding voor de schade. Wanneer u het niet eens bent met de schade-expert, hoeft het daar niet bij te blijven. Een schadeverzekering voor uw inboedel of opstal geeft u namelijk het recht om een contra-expert in te schakelen. Dit is een ‘tegen-expert’ die de schade nog eens vaststelt, maar dan onafhankelijk.
Een contra-expert voor uw schadeverzekering
Een contra-expert werkt niet voor de verzekeringsmaatschappij, maar voor een contra-expertisebureau. Als verzekerde kunt u de contra-expert dus zelf inschakelen. Vanuit uw schadeverzekering heeft u ook kosteloos recht op een contra-expert! Wij zijn zo’n contra-expertisebureau. Onze contra-expert komt bij u langs met een onafhankelijk inzicht, waardoor hij echt objectief naar een schade kan kijken. Dit is het grootste verschil met een schade-expert die door de verzekeraar wordt ingeschakeld. Naar onze mening is dat een heel belangrijk verschil.
Wanneer betaalt de verzekeraar schade uit?
Bij een grote schade zien wij dat er vaak wordt geprobeerd om een schade zo snel mogelijk af te handelen. Zo snel zelfs, dat er niet voldoende tijd wordt genomen om te kijken naar onderliggende gevolgschade, die niet direct op het eerste oog zichtbaar is. Dit kan uiteindelijk een flinke kostenpost worden. Die zou uw schadeverzekeraar eigenlijk ook moeten vergoeden, maar door de snelheid wordt dit allemaal ‘gemist’. Als een schade eenmaal is uitbetaald, kan een schade niet meer worden behandeld door een contra-expert. Dat is dan een ‘gepasseerd station’. De kans dat u hierdoor in de problemen komt, is behoorlijk aanwezig. Uitbetaling na een expertise volgt alleen nadat u de aangeboden vergoeding geaccepteerd heeft. Daarmee is de zaak dan afgerond.
Als contra-expert willen wij ook dat een schade snel wordt afgewikkeld, maar voor ons spelen er wel andere motieven. Wij willen er graag voor zorgen dat u de zaken weer zo snel mogelijk op de rit krijgt, met een juiste, eerlijke en betrouwbare vergoeding. Met een schadeverzekering heeft u hier bovendien simpelweg recht op.
De schadeverzekering voor uw huis en onze contra-expertise
Onze contra-expertise richt zich op schade in en rondom het huis. Schade door brand of water behandelen wij dagelijks en daarmee kunnen wij u kosteloos van dienst zijn. Wij declareren onze kosten namelijk bij uw verzekering, waarvoor u al premie heeft betaald.
Schade aan voertuigen behandelen wij niet. Dit is een aparte specialisatie en andere expertisebureaus zijn daar beter in dan wij. Deze keuze hebben wij gemaakt om de kwaliteit van onze huidige contra-expertisediensten te waarborgen.
Haal meer uit uw schadeverzekering
Nu u weet wat uw rechten zijn met uw schadeverzekering, kan het nodig zijn om daar gebruik van te maken. Het gaat lang niet altijd mis, maar elke keer dat het gebeurt, is één keer te vaak. En dan hebben we het niet alleen over een onjuiste vergoeding. Ook bij gebrekkige communicatie of als er conflicten ontstaan, kunt u direct gebruikmaken van onze expertise. Bel 088 – 888 5000 of meld hier uw schade met ons online formulier. Er kan meer met uw schadeverzekering dan u denkt.