Uitleg over het begrip

Acceptant

Een acceptant is een persoon, die werkt voor een verzekeringsmaatschappij, assurantiekantoor, hypotheekverstrekker of een andere financiële instelling. Het is de taak van de acceptant om aanvragen te beoordelen. Acceptanten kunnen zich onder andere specialiseren in schadeverzekeringen, aansprakelijkheidsverzekeringen of hypotheken.

Een acceptant kan het besluit nemen om een aanvraag te accepteren of af te wijzen. Daarmee houdt zijn of haar rol niet op. De acceptant kan namelijk ook advies verstrekken, contact onderhouden met de klant en offertes opstellen en controleren.

Deel de uitleg van dit begrip!

Bent u het oneens met uw verzekeraar?

Schadeoplossing Nederland B.V. helpt gedupeerden aan de juiste en eerlijke vergoeding.

  • 088 – 888 5000

  • 088 – 888 5000

  • 088 – 888 5000

24/7 bereikbaar voor calamiteiten. Wij behandelen helaas geen schade aan voertuigen.

Onafhankelijke expertise

Online schade melden

Contra-expertise is een wettelijk recht voor iedere verzekerde. Het is een kosteloze en onafhankelijke oplossing voor iedereen die het niet eens is met zijn of haar verzekeraar.

Met welke schade heeft u te maken? *
Bent u verzekerd? *
Wordt de schade door uw eigen verzekeraar gedekt? *

Liever telefonisch contact?

U kunt ons ook telefonisch bereiken. Het grote voordeel hiervan is dat u direct antwoord krijgt op uw vraag. Wij helpen u graag verder.

Is de schade-expert langs geweest? *
Wat is het probleem met uw verzekeraar? *
Wilt u uw schade toelichten? *
  • De juiste vergoeding voor uw schade

  • Indien nodig regelen wij uw voorschot

  • Indien nodig helpen wij u bij het vinden van tijdelijke woonruimte

  • Wij zijn geen trage organisatie

  • Inclusief alle gevolgschade

  • Korte lijnen met uw eigen expert

  • Voor particulieren en bedrijven

  • Expertisebureau met veel ervaring

  • Wij regelen alles met uw verzekeraar

  • Transparante dienstverlening

  • 24/7 bereikbaar bij calamiteiten

  • Specialisatie in brand- en waterschade