Leestijd: 5 minuten

Brand door elektrische kachel en de verzekering

Wanneer de koude dagen van het jaar aanbreken, komt de verwarming weer om de hoek kijken. Naast reguliere verwarming via een cv-ketel is er ook steeds meer aandacht voor elektrische verwarming. Dit is vooral te merken nadat de prijzen voor energie zo enorm omhoogschoten. Een elektrische kachel is een snelle manier van verwarmen, maar kan snel brand veroorzaken wanneer de voorschriften van de fabrikant niet juist worden nageleefd. Hoe gaat uw verzekering om met een brand door een elektrische kachel en hoe kunnen wij u helpen om de juiste vergoeding voor de brandschade te ontvangen? Daar zullen we het in dit artikel over hebben.

Brand door en elektrische kachel, hoe gaat de verzekering hiermee om?

Wij regelen het pas écht goed met uw verzekeraar.

  • Uw gevolgschade wordt onafhankelijk vastgesteld.

  • We gaan het gesprek aan met uw verzekeraar.

  • Zo zorgen we voor uw maximale schadevergoeding.

Google reviews

150 reviews op Google

Facebook reviews

52 reviews op Facebook

Leestijd: 5 minuten

Verzekering en dekking van een elektrische kachel

Indien u een woonhuisverzekering, opstalverzekering of een inboedelverzekering heeft afgesloten, bent u verzekerd voor de gevolgschade van de brand door de elektrische kachel. Wat er dan precies is verzekerd, is afhankelijk van de afgesloten verzekering. Een woonhuisverzekering kunt u zien als een pakketverzekering. Deze bevat de opstal- en inboedelverzekering.

Dekking van brandschade in de opstalverzekering

Wanneer de elektrische verwarming brand heeft veroorzaakt aan muren, plafonds en vloeren, dan kunt u de opstalverzekering aanspreken. Vaak gaat het hier om aanzienlijke roetschade die niet even met wat schilderwerk is verholpen. Wees erop bedacht dat u niet een te lage uitkering van uw opstalverzekering accepteert. Dit kan een hoop financiële problemen opleveren tijdens het herstel van de schade. Voor zekerheid, schakel onze contra-expertise in.

Dekking van brandschade in de inboedelverzekering

Heeft u schade door de brand aan uw spullen zoals meubels, apparatuur, kleding en sieraden? In dat geval spreekt u de inboedelverzekering aan. Er wordt meestal uitgegaan van de nieuwwaarde, tenzij de dagwaarde minder dan 40% van de huidige nieuwwaarde is. Brandgeur in bijvoorbeeld gordijnen, banken en stoelen kan ook als schade door de brand worden meegenomen.

Loopt u vast met uw verzekeraar vanwege een schade?

Laden ... Laden ...

Contra-expertise na brand door elektrische verwarming

Het claimen van schade door een elektrische kachel kan een ingewikkeld proces zijn waarbij goed opgelet moet worden. Het gaat uiteindelijk om de uitkering van de schade en daarmee uw toekomstige woonperspectief. Natuurlijk wilt u weer zo wonen zoals u altijd gedaan heeft, maar dat is lang niet altijd vanzelfsprekend. Een brand door de elektrische verwarming kan zoveel niet-direct zichtbare schade veroorzaken die makkelijk te overzien is tijdens het vaststellen van de schade. Bovendien werkt een schade-expert van de verzekering niet voor uw belangen; hij wordt immers ingeschakeld door uw verzekeraar.

Wat u nodig heeft, is onze onafhankelijke contra-expert die de brandschade voor u vaststelt. Mede door zijn ervaring weet hij precies waar hij op moet letten. Dat is belangrijk, want er is vaak ontzettend veel onzichtbare schade. Hij bespreekt zijn bevindingen met de schade-expert van uw verzekeraar en komt op voor uw belangen. Dát is hoe u de juiste uitkering kunt ontvangen voor de brand door de elektrische kachel.

  • Wat kost onze contra-expertise?

    Voor verzekerden zijn er géén kosten verbonden aan contra-expertise. In de wet is opgenomen dat de verzekeraar de redelijke kosten voor het vaststellen van de schade voor haar rekening dient te nemen. U ontvangt nóóit een factuur van ons. Wij rekenen ook geen voorrijkosten. Dus of u nu in Rotterdam woont of in Tilburg, dat maakt voor ons geen verschil. Lees hier meer over

Google reviews

141 reviews
op Google

Facebook reviews

52 reviews
op Facebook

U hoeft er – ook wat betreft de kosten – dus niet alleen voor te staan. Laat u daarom door ons team van experts bijstaan en ontvang de vergoeding die bij uw schade past.

Inhoudsopgave

Acceptabele schadevaststelling

"Acceptabele schadevaststelling"

Na maanden van tegenwerking en een belachelijk lage schadevaststelling vanuit expert / verzekeraar Zekur, heb ik contact gezocht met dhr. Daniël Digici van Schadeoplossing Nederland B.V. Door zijn tussenkomst volgde er zeer snel een 2e expertise, dit keer wel met een acceptabele schadevaststelling.

Een tevreden klant

Zuid-Holland

Actief contact

"Actief contact"

Goed opgelost, zoeken actief contact met je, en een hogere schadebedrag gekregen!

Een tevreden klant

Zuid-Holland

Proces goed verlopen

"Proces goed verlopen"

Ik ben blij dat Schadeoplossing ons heeft vertegenwoordigd bij de afhandeling van onze substantiele waterschade. Hierdoor konden wij ons richten op het herstel van de schade en is het proces goed verlopen.

Een tevreden klant

Noord-Holland

Zeer goed geholpen

"Zeer goed geholpen"

Zeer goed geholpen door Schadeoplossing Nederland. Ik zou het zeker iedereen aanraden die vastloopt met zijn expert. Hij nam al het werk en stress over. Zeer Zeer tevreden!

Een tevreden klant

Noord-Holland

Geen loze beloftes

"Geen loze beloftes"

Ik ben heel goed geholpen door Ardash. Hele vriendelijke en betrouwbare man die het niet mooier maakt dan het is! Geen loze beloftes en ook nog eens goed bereikbaar. Na zijn onderhandelingen is het schadebedrag boven verwachting uitgevallen!

Een tevreden klant

Zuid-Holland

Was deze informatie nuttig?

De Juiste Vergoeding?
Meld Hier Uw Schade

Met slechts een paar
vragen helpen wij u aan de
juiste vergoeding

Wist u dit over contra-expertise? Het is kosteloos voor verzekerden. Bel onze contra-expert: 088 - 888 5000
Voor de juiste vergoeding uw schade bij ons melden.

“Onze onafhankelijke expert bekijkt uw brand- of waterschade en gaat vervolgens in gesprek met de expert van uw verzekeraar. Contra-expertise is kosteloos beschikbaar voor iedereen die een inboedel- of opstalverzekering heeft.”

  • Wij komen uw schade vaststellen

    Wij stellen de schade vast en dat doen we volledig onpartijdig. Wij gaan voor de juiste en eerlijke vergoeding.

  • Helemaal onafhankelijk

    Wij werken niet voor verzekeraars of aangesloten belangenorganisaties. Wij zijn écht onafhankelijk.

  • Onze klanten zijn tevreden klanten

    Tevreden klanten, daar worden wij vrolijk van! Heeft u de onafhankelijke reviews al gelezen?

  • U staat er niet meer alleen voor

    U staat niet alleen tegenover een grote verzekeraar. Wij hebben uw belangen voor ogen.

  • Goede hulp van begin tot eind

    Wij helpen u – van de schadevaststelling tot de coördinatie van het volledige schadeherstel – indien u dit wenst.