Kosteloze hulp
Lekkage in huis?
Wij helpen u met de schadeclaim.
Wij helpen u met de schadeclaim.
Van daklekkages tot leidingbreuken en alles daartussenin, onze contra-experts weten precies hoe ze u kunnen helpen om de schade van de lekkage zo succesvol mogelijk te claimen bij uw verzekering.
Binnen 1 werkdag antwoord
Ontvang de beste vergoeding bij:
Meer vergoeding
voor lekkage.
Wij helpen u graag verder.
Schadeoplossing Nederland helpt u met de schade die is ontstaan door uw lekkage. Dit doen wij door de juiste en eerlijke vergoeding te regelen.
Zorgvuldige schadevaststelling.
Schade die is ontstaan door lekkage moet zorgvuldig worden vastgesteld. In de praktijk kan het voor uw verzekeraar lastig zijn om álle gevolgschade te bepalen. Daarnaast kunt u ook nog de pech hebben dat uw verzekeraar niet meewerkt. In zo’n situatie kunnen wij u helpen: wij stellen de schade van uw lekkage onafhankelijk vast en gaan met uw verzekeraar in gesprek over onze bevindingen. Zo zorgen we ervoor dat u de juiste vergoeding van uw verzekering ontvangt.
Geen administratieve rompslomp meer
Korte lijnen met uw eigen expert
Goede begeleiding van begin tot eind
Onafhankelijke schadevaststelling
Expertisebureau met veel ervaring
U staat er niet langer alleen voor
Aandacht voor álle gevolgschade
Indien nodig regelen wij uw voorschot
Wat kost onze hulp?
Voor verzekerden zijn er géén kosten verbonden aan contra-expertise. In de wet is opgenomen dat de verzekeraar de redelijke kosten voor het vaststellen van de schade voor haar rekening dient te nemen. U ontvangt nóóit een factuur van ons. Wij rekenen ook geen voorrijkosten. Dus of u nu in Rotterdam woont of in Tilburg, dat maakt voor ons geen verschil.
Dit is wat we voor u kunnen doen.
“U kunt een hogere vergoeding verwachten wanneer u onze contra-expert inschakelt. Onze contra-expert komt bij u langs en bekijkt de schade door de lekkage op zijn beurt. Na de schadevaststelling gaat hij in gesprek met uw verzekeraar. Wat is nu precies het verschil tussen beide? De contra-expert handelt volledig onafhankelijk. Hij wordt door u ingeschakeld, níet door de verzekeringsmaatschappij. U kunt er daarom op vertrouwen dat hij uw belangen eerlijk behartigt.”
"Vastgebeten in het dossier"
Een lekkage in de badkamer, welke overduidelijk niet onze fout kon zijn. Maar volgens de verzekering lag dit aan kitnaden, oftewel; niets vergoed. Schadeoplossing ingeschakeld en zij hebben zich helemaal vastgebeten in het dossier. Alle communicatie op zich genomen, duidelijk naar ons gecommuniceerd en zorg gedragen voor een juiste afwikkeling!
Een tevreden klant
Utrecht
"Een hart voor mensen"
Zo ontzettend blij met de hulp van Schadeoplossing Nederland! Enorme stormschade / waterschade gehad en vanwege alle schade was het erg druk. Wij kregen zelden contact met onze verzekering.. Nadat wij Schadeoplossing Nederland hebben ingeschakeld kwam gelijk 2 dagen later een expert en is alles in werking gezet. Alles is netjes en snel opgelost! Zo ontzettend dankbaar en blij, ik raad iedereen aan om hun in te schakelen!
Een tevreden klant
Utrecht
"De hulp en steun die wij nodig hadden"
Super service, wij hadden grote lekkage aan de woning. Door onze verzekering kregen wij alleen maar meer problemen. Schadeoplossing Nederland heeft de schade ons uit handen genomen en de grote schade professioneel opgelost. Wij willen Schadeoplossing Nederland hartelijk bedanken voor de hulp en steun die wij nodig hadden. Ik raad hen iedereen aan! Super service/ professioneel/ betrouwbaar en klantvriendelijk.
Een tevreden klant
"Ik kan dit iedereen aanbevelen"
Na een lekkage kreeg ik bezoek van de verzekeringsexpert. Deze man deed mij een voorstel waar ik geen goed gevoel bij had. Daarna heb ik contact opgenomen met Schadeoplossing Nederland. Zij kwamen bij mij thuis naar de schade kijken. Hij schreef een rapport en nam contact op met de expert van de verzekering. Nu ben ik wel tevreden met de afhandeling vastgelegd in de akte van taxatie. Ik kan dit iedereen aanbevelen.
Een tevreden klant
"Dat een bedrijf als dit bestaat!"
Heel blij met de hulp die wij mochten ontvangen van Schadeoplossing Nederland. We hadden waterschade en de verzekering dacht dat het allemaal wel binnen twee weken opgelost zou zijn. Dat geloofde ik niet, maar we mochten in eerste instantie niet voor langere tijd een vervangende woning regelen. Na een tip van een vriend over Schadeoplossing Nederland heb ik gebeld en werd er direct actie ondernomen. We zijn goed geholpen, met uiteindelijk 5 weken vervangende woonruimte voor ons gezin én een goed dekkende vergoeding. Het is erg fijn om in zo'n situatie iemand in de arm te kunnen nemen die de wereld van verzekeringen kent, voor een leek is het allemaal erg onduidelijk en wordt je voor je er erg in hebt overrompeld door de verzekeringsmaatschappij. Meer mensen zouden moeten weten dat een bedrijf als dit bestaat!
Een tevreden klant
Overijssel
"Je wordt gehoord, begrepen en begeleidt"
In augustus hebben wij te maken gehad met waterschade (rioleringschade) in de woning door de bovenbewoners. De verhuurder (woningbouw) kon niks betekenen en de verzekeraar en het contact hiermee was bar slecht. Er was totaal geen transparantie en bijstand in de situatie. Wij kwamen net van vakantie en dit erbij maakte dat we niet wisten welke kant op te gaan hiermee. We kwamen uiteindelijk bij Schadeoplossing en ben zeer dankbaar dat wij hier terecht zijn gekomen. Van begin tot eind hebben zij ons zeer goed en oprecht bijgestaan. Wij hebben zoveel meer gekregen dan wij dachten te krijgen. Daarnaast is de woning zeer snel opgeknapt. Ook de bereikbaarheid is goed. Zodra je belt, mailt of welke vraag dan ook je hebt, je wordt gehoord, begrepen en begeleidt.
Een tevreden klant
"Super geïnformeerd"
Geweldig geholpen door Schadeoplossing. Door een lekkage in ons pakhuis (waar tot op heden nog steeds niks aan is gedaan) en waar ondertussen de muren bol staan van het vocht, ruiken de spullen muf en zit het weer in heel veel kleding. Schadeoplossing heeft ons super geïnformeerd nadat de schade-expert van onze verzekering ons wilde afschepen met een schadevergoeding die werkelijk nergens over ging.
Na deze informatie gedeeld te hebben met onze schade-expert ging zij zonder enige tegengas overstag en kwam met een passender aanbod. Helaas zijn wij door onze schade-expert nog steeds de benadeelde partij omdat wij veel spullen en kleding al weg hebben moeten doen, maar hier wordt geen aandacht aan gegeven. Ook heeft dit verhaal nog een staartje aangezien de lekkage door laksheid van de Woningbouw vereniging nog steeds niet is opgelost. Mocht er hierdoor nog meer schade ontstaan en de schade-expert weer met een klein bedragje komen gaan wij zeker weer naar Schadeoplossing. Een contra-expertise door Schadeoplossing kunnen wij zeer zeker aanraden.
Een tevreden klant
"Nam al het werk uit handen"
Tijdens de storm op 18 februari van dit jaar is een groot gedeelte van ons dak eraf gewaaid, met als gevolg een enorme waterschade. De situatie was door de schade zo complex dat wij het niet meer konden overzien; elke dag werd aan de lijst met narigheid iets nieuws toegevoegd. Dat veroorzaakte veel stress, ook in het contact met de verzekeraar. Wij hebben vervolgens Schadeoplossing Nederland B.V. ingeschakeld met het verzoek om hulp en een contra-expertise. Schadeoplossing Nederland nam ons al het werk uit handen en ging professioneel en voortvarend te werk. Er kwamen oplossingen voor de schade en een regeling met onze verzekeraar. Wij zijn ervan overtuigd dat wij dankzij deze interventie een eerlijke vergoeding hebben gekregen voor de omvangrijke schade. Dit bedrag zou zeker anders zijn geweest als wij deze kwestie zelf hadden moeten afhandelen.
Een tevreden klant
"Fantastisch geholpen!"
Ik heb waterschade gehad door mijn cv ketel. Mijn verzekering kwam mij niet naar behoren tegemoet. Ik las over Schadeoplossing Nederland en heb hen gebeld. Heel snel kwam de expert en die heeft mij fantastisch geholpen! Door Schadeoplossing Nederland heb ik een nieuwe vloer, mijn plafond weer netjes en een bedrag voor de overige schade. Alle lof voor Schadeoplossing. Ik zal jullie aan al mijn kennissen aanbevelen! Nogmaals hartelijk dank!
Een tevreden klant
Zuid-Holland
"Top bedrijf"
We hadden in onze huiskamer lekkage door de buren en mijn verzekeraar had een expertisebureau ingeschakeld. Na wekenlang in gesprek geweest te zijn met onze verzekering en hun schade-expert betreffende de hoogte van de schade adviseerden zij ons om een contra-expert in te schakelen, omdat ook zij niet verder met deze man kwamen. Na even googelen en de goede reviews te hebben gelezen, contact opgenomen met Schadeoplossing Nederland. Zij stelden ons gelijk gerust en na de intake en de benodigde papieren nam Schadeoplossing alles van ons over. We kregen een contra-expert, een aardige man met veel kennis omtrent Schade oplossingen, echt een topper! Deze heeft tijdens zijn bezoek met een andere schade-expert bij ons thuis een overeenstemming over de schade bereikt waar we zeer blij mee zijn. Ik kan iedereen Schadeoplossing Nederland aanraden. Top bedrijf met TOP medewerkers, bedankt!
Een tevreden klant
Veelgestelde vragen over lekkage.
Met de antwoorden van onze onafhankelijke experts.
Bij lekkages kunnen er veel vragen ontstaan: Wat is de rol van een contra-expert? Wat zijn uw rechten bij een lekkage door de zonnepanelen? En hoe wordt de schade beoordeeld? In dit gedeelte beantwoorden wij de meest gestelde vragen over lekkage. Onze contra-experts helpen u met duidelijke antwoorden en advies voor een snelle en eerlijke afhandeling van de schade.
De verzekeringsmaatschappij stuurt een schade-expert bij u langs om de schade te beoordelen. Dat gebeurt vooral als het om grotere lekkages gaat. Op basis van zijn bevindingen wordt er een rapport opgemaakt. Dit rapport wijst uit of u gedekt bent voor deze schade en hoeveel schadevergoeding u kunt ontvangen. Helaas lijkt het erop dat u hier weinig tegenin te brengen heeft. Toch is het tegendeel waar. Alleen, daar loopt de schade-expert niet mee te koop.
U kunt een hogere vergoeding verwachten wanneer u onze contra-expert inschakelt. Onze contra-expert komt ook bij u langs en bekijkt de lekkageschade op zijn beurt. Na de schadevaststelling gaat hij in gesprek met uw verzekeraar. Wat is nu precies het verschil tussen beiden? De contra-expert doet dit helemaal onafhankelijk. Hij wordt ingeschakeld door u, níet door de verzekeringsmaatschappij. U mag er daarom op vertrouwen dat hij uw belangen eerlijk zal behartigen.
Vooral bij grotere lekkages is het belangrijk dat u onze contra-expert de schade laat inventariseren. Hij weet waar hij naar moet kijken en heeft ook een scherp oog voor mogelijke vervolgschade. Op deze manier past de vergoeding daadwerkelijk bij de lekkageschade die u heeft opgelopen.
Als er lekkage optreedt door de installatie van zonnepanelen is dit vaak te wijten aan slechte afdichting rondom de panelen of onjuiste installatie van de bekabeling. In deze gevallen kunnen wij onafhankelijk de gevolgschade vaststellen. Daarbij houden wij ons niet bezig met de aansprakelijkheid, maar zorgen we ervoor dat u de vergoeding van uw opstal– en inboedelverzekering ontvangt die werkelijk past bij uw schade door lekkage. Lekkage door zonnepanelen komt overigens steeds vaker voor, omdat steeds meer mensen bezig zijn met het verduurzamen van hun woning. Ook mag iedere installateur zonnepanelen plaatsen. Het is een vrij beroep en er is geen certificering nodig voor de installatie. Naast lekkage kan dit ook zorgen voor brand.
Lekkage door de dakdoorvoer kan ook een veelvoorkomend probleem zijn, vooral in regenachtige periodes. Het wordt vaak veroorzaakt door beschadigde of versleten dakdoorvoeren, slechte afdichting of verstoppingen. Een dakdekker kan de dakdoorvoer inspecteren en eventuele problemen oplossen. Wij regelen vervolgens de juiste vergoeding voor de vochtige muren en plafonds. We stellen de schade door de lekkage onafhankelijk vast en bespreken onze bevindingen met uw opstal verzekeraar.
Lekkage door een verstopte dakgoot kan leiden tot overstromingen en schade aan uw woning. Dit probleem ontstaat meestal door verstoppingen in leidingen. Denk aan het vastzitten van bladeren, takken en allerlei ander vuil. Om dit op te lossen moet u regelmatig uw dakgoot schoonmaken en eventuele verstoppingen verwijderen. Als er al lekkages zijn opgetreden, is het belangrijk om zo snel mogelijk te reageren. Vergeet ook niet om onze onafhankelijke contra-expert in te schakelen, zodat u de vergoeding ontvangt die écht past bij uw schade. Als u een opstalverzekering heeft afgesloten, kunnen wij u kosteloos helpen.
Gerelateerde artikelen
over lekkage.
Voor meer informatie in specifieke situaties.
Wat bedoelen wij met een verzekering die bij een lekkage niet meewerkt? Dan denken we aan een verzekering die het uit te keren bedrag wil minimaliseren met behulp van uitsluitingen in de polisvoorwaarden.
Vervelend, er is daklekkage ontstaan. Vanuit de verzekering bent u verplicht om de situatie te beredderen: dit houdt in dat u er alles aan doet om het lekkende dak tijdelijk onder controle te krijgen.
Een lekkage onder de vloer kan zorgen voor schade die pas echt zichtbaar wordt naar mate van tijd. Het opkomend vocht wordt zichtbaar doordat bijvoorbeeld de vloer opbolt of de muren vochtig worden.
De lekkageschade in de badkamer is meestal niet te herstellen met de aangeboden vergoeding. Waarom is de vergoeding dan zo minimaal? Een schade-expert gebruikt hier vaak uitsluitingen voor.
Waar zit het lek dat gerepareerd moet worden? U kun daar zelf naar zoeken, maar dat kost u een hoop tijd en moeite en dan is het nog maar de vraag of u het lek kunt vinden.
Niets is zo vervelend als u uw dakkapel niet kunt herstellen. Dit kan bijvoorbeeld komen door de minimale vergoeding die de verzekeraar u voorschotelt.
Wanneer een kelder niet meer vochtig is, maar echt nat is geworden door de toestroom van water, moet er direct worden gehandeld en spreken we over kelderlekkage.
Een lek in de riolering is iets anders dan een verstopte riolering. Maar in beide situaties kan er een flinke schade ontstaan, omdat rioolwater uw huis binnen kan stromen.